• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Afbeelding logo ComBron Communicatie met rechts van het logo de tekst: "verbinding en verbeelding".

ComBron Communicatie

Hollands en toch gul - Communicatiebureau ComBron

  • Home
  • Blog
    • Communicatie
    • Leiderschap
    • Public relations (Pr)
    • Website by ComBron
  • Brand-A-Thon
  • Handleidingen
    • Aan de slag met videocontent
      • DaVinci Resolve gebruiksaanwijzing
      • Filmic Pro Quick Start Guide
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Handleiding WordPress
    • Praktische tips social media
    • SEO doe-het-zelf handleiding
    • Vlaams – Nederlandse woordenlijst
  • Reviews
    • Audio-interface
    • Audiorecorders
    • Koptelefoons
    • Microfoons
    • Software
    • Hoe test ComBron?
  • Contact
ComBron » DIY SEO Search Engine Optimization » SEO handleiding: stop je pagina’s niet te diep weg!

SEO handleiding: stop je pagina’s niet te diep weg!

Stop je pagina’s niet te diep weg als je de pagina’s van jouw website hoog in de zoekresultaten wilt laten eindigen.

Goede SEO-tips liggen doorgaans erg voor de hand. Zo ook deze. Maak het je bezoekers (zoekmachines zijn ook bezoekers!) niet te moeilijk. Als je snel gevonden wilt worden, dien je je niet te verstoppen.

Maak het jouw klanten gemakkelijk; stop je pagina’s niet te diep weg!

Wie al langer in het vak zit (maakt niet uit welk vak), weet dat klanten en geïnteresseerden niet bij je komen om aan het werk gezet te worden. Er zijn twee dingen die jouw relaties niet willen:

  1. extra zorgen
  2. extra werk

De reden dat ze aan jou geld willen betalen, is niet omdat ze je aardig vinden. Het is omdat je ergens goed in bent. Niet eens omdat je een geweldig product hebt (zie: Het maximaal gebruik van informatie).

Uw bezoekers willen usability (en Google ook!)

Een vaak gehoorde usabilityregel schrijft voor dat iedere pagina op jouw website in 2 à 3 klikken moet zijn te bereiken. Zoals veel fabeltjes die door de awesomeroepers uitgekraamd worden, is die regel nergens op gebaseerd. Dat betekent echter nog niet dat je je bezoekers niet zo goed mogelijk moet bedienen.

Google gebruikt meerdere manier om jouw website te verkennen:

  1. links vanaf andere websites naar pagina’s op jouw website
  2. Google sitemaps
  3. links op de website naar andere pagina’s op je website

De eerste twee manieren worden heel serieus genomen door webmasters. De derde wordt helaas erg onderschat. No stress! De interne links(tructuur) van jouw website verbeteren is een leuke uitdaging die goed beloond wordt. Tenminste, als niet overdrijft.

Schrijf nooit klik hier, maar maak beschrijvende links

Als je een link maakt, is de verleiding groot om de link af te doen met een klik hier! Dat is niet handig. Help de zoekmachines een handje. Geef ze een hint waar de pagina (waarnaar gelinkt wordt) over gaat. Neem de link op in een zin en neem het belangrijkste zoekwoord van de pagina waarnaar je linkt op in jouw link.

Met de beschrijvende link verbeter je jouw vindbaarheid op twee manieren:

  • De pagina van waar je linkt, wordt belangrijker voor Google als je er een link in opneemt. Als je meer punten scoort, eindigt jouw pagina hoger in de zoekresultaten.
  • De pagina waarnaar je linkt, wint aan belang. Met iedere link naar een van jouw webpagina’s wordt de pagina een beetje belangrijker. Althans, zo “denken” de zoekmachines.

Maak ComBron beroemd:

Primaire Sidebar

  • Doe-het-zelf SEO
    • Zoekwoorden in domeinnaam
    • Zoekwoorden in paginatitel
    • Zoekwoorden in H1, H2, H3
    • Beter vindbaar door mooie urls
    • Verstop je pagina’s niet!
    • Optimaliseer je afbeeldingen
    • Zoekwoorden in de tekst
    • Zoekwoorden in ankerlinks
    • Google sitemaps
    • Webpagina’s sneller maken
    • Mobile first!
  • Verklarende woordenlijst
WordPress gebruiksaanwijzing in het Vlaams voor het inloggen op je website.

Hoe moet ik inloggen op mijn WordPress website?

Vlaamse uitleg hoe een nieuw blog of een nieuw artikel te publiceren op een WordPress website.

Hoe publiceer ik een blog(post) of nieuwsbericht op mijn WordPress-website?

Vlaamse handleiding WordPress met uitleg over hoe je een nieuwe pagina moet maken en publiceren.

Hoe maak ik een nieuwe pagina voor mijn WordPress-website?

Toegankelijkheid. In België heeft ongeveer twee procent van de bevolking een visuele handicap. In België leven ruim 200.000 mensen die slechtziend zijn waarvan zo’n 11.000 mensen blind zijn. In dit artikel beschrijf ik hoe je een website maar ook drukwerk en video’s toegankelijker maakt voor slechtzienden die niet blind zijn.

WordPress 6.0 (“Arturo”) is deze week beschikbaar gekomen. De klanten van ComBron hadden meer vragen dan gebruikelijk over WordPress 6.0. Een opsomming van de vragen en de bijbehorende antwoorden.

Gebruik je Yoast? Dat is verstandig! Vooral als je eens in het kwartaal even orde op zaken stelt. Weg met het woord Archieven in de zoekresultaten!

Explore more

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan. Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

Footer

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie.

  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Vimeo
  • YouTube
  • Brand-A-Thon
  • Colofon
  • MVO
  • Over ComBron
  • Privacybeleid
  • XML-sitemap