Contrastversie favicon ComBron Communicatie Communicatie

ComBron is bekend door de toepassing van keuzearchitectuur (en gedragseconomie), maar we kunnen natuurlijk veel meer!

Crisisbeheersing en (denken over) veranderen (in vijf kleuren).

Crisisbeheersing en (denken over) veranderen (in vijf kleuren)

Kennis over verandering is onontbeerlijk als we willen begrijpen waarom crisisbeheersing en rampenbestrijding nooit perfect zullen verlopen, vandaar deze benadering van het beroemde “Denken over veranderen in vijf kleuren” van Prof. Dr. Léon de Caluwé.

Afbeelding van de bladmuziek van "Iene miene mutte".

Keuzearchitectuur. Hoe mensen kiezen en hoe ze NIET kiezen

Casus over de overwegingen die burgers maken als het gaat om de eigen veiligheid en die van anderen waarbij gekeken wordt naar invloeden als de naasten, maar ook het niet kunnen filteren van informatie. Hoe keuzearchitectuur de volksgezondheid kan ondersteunen.

Afbeelding met de "waardenmatrix" en een tekst: "cultuur organisatie in kleuren".

Organisatiecultuur hulpverlening en crisisbeheersing in kleuren

Na de Levels of Existence van Graves, bedachten Graves’ studenten Don Beck en Chris Cowan kleuren bij de niveaus. Hans Versnel en Hans Koppenol plaatsten de kleuren in een matrix die verduidelijkt waarom mensen op een bepaalde manier reageren.

Boek met titel: "1e hulp bij PR-ongelukken".

Reputatiemanagement

Reputatiemanagement valt bij ComBron onder public relations. Meestal komen opdrachtgevers pas als ze 1e hulp bij pr-ongelukken nodig hebben.

Risicocommunicatie en crisiscommunicatie

Risicocommunicatie en crisiscommunicatie hebben doorgaans niets te maken met reputatiemanagement, maar worden er (zeer) vaak mee verward.