• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Afbeelding logo ComBron Communicatie met rechts van het logo de tekst: "verbinding en verbeelding".

ComBron Communicatie

Hollands en toch gul - Communicatiebureau ComBron

  • Home
  • Blog
    • Communicatie
    • Leiderschap
    • Public relations (Pr)
    • Website by ComBron
  • Brand-A-Thon
  • Handleidingen
    • Aan de slag met videocontent
      • DaVinci Resolve gebruiksaanwijzing
      • Filmic Pro Quick Start Guide
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Handleiding WordPress
    • Praktische tips social media
    • SEO doe-het-zelf handleiding
    • Vlaams – Nederlandse woordenlijst
  • Reviews
    • Audio-interface
    • Audiorecorders
    • Koptelefoons
    • Microfoons
    • Software
    • Hoe test ComBron?
  • Contact
ComBron » Praktische tips social media » Wat alle succesvolle stories gemeen hebben…

Wat alle succesvolle stories gemeen hebben…

Stories zijn hot. Niet voor niets strijden alle grote platformen om de gunst van de gebruiker. Wil je als ondernemer impactvolle stories delen, dan is het handig om je aan de volgende regels te houden.

Deze regels komen bij Google vandaan. Google deelt ze met de (nieuwe) gebruikers van Google Web Stories. Ze willen immers dat het product Web Stories succesvol wordt.

Hoe maak ik een webverhaal (Web Story) waarmee ik mijn klanten kan boeien?

Zorg ervoor dat stories beknopt en leesbaar zijn. Zorg voor perspectief, denk goed na over embeds en animaties en kies altijd voor video-first. Dit is vast niet het antwoord waarop je hoopte, daarom leggen we hieronder uit wat er bedoeld wordt met beknopt, leesbaar, perspectief, embeds, animaties en video-first.

Wat wordt er bedoeld met video-first?

Verkies altijd videobeelden boven foto’s en/of tekst en zorg ervoor dat je gaat voor verticale videobeelden (portretverhouding, 9:16) zodat het hele beeld gevuld wordt met bewegend beeld.

Hoe kan ik beknopt zijn in mijn stories?

Voorkom grote lappen tekst. Blijf bij de essentie. Varieer in stijl en tekstgrootte. Doe dit alles om de scanbaarheid van het verhaal te vergroten.

Hoe bevorder ik de leesbaarheid?

Maak tekst gemakkelijk leesbaar door te zorgen voor voldoende contrast en scheiding tussen je tekst en je afbeeldingen.

Hoe zorg ik voor perspectief in mijn stories?

Wees de hoofdrolspeler in je eigen verhaal en gebruik de verhalende boog om spanning op te bouwen zodat alle pagina’s bekeken worden.

Wat wordt er bedoeld met het zorgvuldig gebruik van animaties in stories?

Door objecten afzonderlijk te animeren, worden beelden interessanter en leuker, waardoor elk item opvalt.

Zijn er verschillende animatiestijlen voor stories?

Kies een animatiestijl die bij uw esthetiek past en houd er rekening mee hoe snel dingen bewegen.

Wat wordt bedoeld met het gebruik van embeds voor stories?

Embedding betekent niets meer dan invoegen. Embeds kunnen een extra dimensie aan een verhaal geven als ze spaarzaam worden gebruikt en deel je ontwerp lijken uit te maken.

Hoe kan ik mijn stories met oog op SEO optimaliseren?

Optimaliseren voor Google kan op verschillende manieren. Zorg ervoor dat je verhaal vindbaar is door de Web Story-tool te gebruiken om een voorbeeld ervan te bekijken. Gebruikers van WordPress hebben een stapje voor omdat SEO Yoast de integratie van de Web Stories plugin van Google voor ze optimaliseert.

Hoe ziet de beste coverpagina van een story eruit?

Wek niet alleen interesse met je omslag, maar zorg er ook voor dat de cover informeert. De omslag moet je merk weerspiegelen, de publicatiedatum tonen en geen twijfel laten bestaan over wat de titel van het verhaal is.

Kijkers van stories kunnen niet altijd het geluid hard zetten. Hoe los ik dat op?

Voeg video-onderschriften toe. Zorg voor “ondertiteling” bij je videobeelden, want het is lang niet altijd mogelijk het geluid bij de beelden aan te zetten. Afgezien van het al dan niet kunnen kiezen voor het audiovolume bij de beelden is dit natuurlijk voor doven en slechthorenden een must.


Bronnen
  • Web Stories on Google – Learn (Google, in het Engels)

Aan de slag met Google Web Stories deel 1

Web Stories deel 1

Aan de slag met Google Web Stories deel 2

Web Stories deel 2

Maak ComBron beroemd:

Primaire Sidebar

Kunt u het vinden?

Tips social media

  • Praktische tips social media
    • Facebook foto’s
    • Facebook video’s
    • Flickr profielfoto en omslagfoto
    • Pinterest optimaliseren
    • Twitter profielfoto en omslagfoto
    • Vimeo profielfoto en covervideo
    • YouTube profielfoto en banner
  • 365 x 1 tip over content voor social media

Inspiratietip van vandaag!

Tip 34: laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag.

Maak gebruik van het netwerk van relaties. Laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 34 van 365.

Storytelling

  • Wat alle succesvolle stories gemeen hebben…

Populair

  • Afbeelding bij link naar eigen website wijzigen op LinkedIn

Explore more

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan. Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

Footer

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie.

  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Vimeo
  • YouTube
  • Brand-A-Thon
  • Colofon
  • MVO
  • Over ComBron
  • Privacybeleid
  • XML-sitemap