Bij doorgewinterde verkopers staat de vrijdag bekend als de dag waarop je klanten eenvoudiger kan bereiken. Publicatie-idee voor social media. Nummer 5 van 365.
Vrijdag is de dag waar groei in zit
Wie denkt dat hij/zij op vrijdag op een meer ontspannen wijze doelen bereikt, heeft gelijk. Op vrijdag zijn veel parttimers vrij. Leuk voor de parttimers, maar niet voor het bedrijf, want zij die wèl werken verzetten aanzienlijk minder werk. Voor hen die het potentieel van de vrijdag erkennen (jij en ik) is vrijdag daarom een geweldige dag. Nou ja, als de (gemiddeld) 7 beslissingsbevoegden die een bedrijf met 100 tot 500 medewerkers rijk is op vrijdag tenminste niet allemaal vrij zijn.
Belangrijk voor een socialmediabericht op vrijdag
- Op woensdag en vrijdag is de bezettingsgraad op kantoren het laagst.
- Er werken minder mensen op vrijdag, dus zijn er ook minder verkopers (verkopers zijn immers mensen) actief. M.a.w.: op vrijdag heb je minder concurrentie.
- Bij koude acquisitie leidt slechts 2% tot een daadwerkelijke afspraak met iemand met beslissingsbevoegdheid, dus is de inzet van social media als extra kans om in contact met nieuwe klanten. Wees wel kieskeurig. Dus b2b via LinkedIn.
Publicatie-idee social media voor:
- vrijdag 7 januari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden
- Vrijdag (Wikipedia, in het Nederlands)
- Speciale vrijdagen (Wikipedia, in het Nederlands)
- The ‘Friday’ Opportunity: Big Data Shows The Day With The Biggest Sales Potential (Pipedrive, in het Engels)