Tip 4: deel een persoonlijk verhaal op donderdag.

Photo of author
Door: Edo Dijkgraaf

Wie door wil dringen tot zijn of haar volgers deelt een persoonlijk verhaal. Niet voor niets bepaalt human interest vaak of iets wel of geen nieuwswaarde heeft. Publicatie-idee voor social media. Nummer 4 van 365.

Afbeelding met tekst: "Deel een persoonlijk verhaal op donderdag." De afbeelding hoort bij de 365 tips en ideeën voor post op social media. Tip 4.

Persoonlijk verhaal = Human interest
Human interest = gegarandeerde aandacht

Emotionele respons en interesse horen bij human-interestverhalen. De media weten dat en hebben human interest daarom omarmd.

Het persoonlijke verhaal heeft wel een gebruiksaanwijzing:

  • Als schrijver dien je niet alleen rekening te houden met positieve reacties met ook met bovengemiddeld negatieve reacties. De persoonlijke inhoud zorgt immers niet alleen voor interesse, maar ook voor emotie.
  • Studie toont aan dat wanneer het te veel wordt gebruikt of te veel betekenis krijgt, het human-interestverhaal de betrokkenheid van zijn kijkers kan verliezen.

Belangrijk voor een socialmediabericht op donderdag

  • Op dinsdag en donderdag is de bezettingsgraad op kantoren het hoogst.

Tips voor je persoonlijke verhaal

Google publiceerde vorig jaar de uitkomsten van een onderzoek naar succesvolle verhalen. De samenvatting ervan kun je lezen als je op Stories à la crème klikt.


Publicatie-idee social media voor:
  • donderdag 6 januari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden

Reageren? Graag!