Als je wint, heb je vrienden, rijen dik, echte vrienden. Deel een succesverhaal op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 20 van 365.
Een succesverhaal deel je niet om te bluffen, maar om een euforisch gevoel op te roepen bij je publiek. Als ze bij jou kopen, horen ze bij de winnaars.
Goed nieuws scoort op sommige momenten beter
Bedenk terwijl je je verhaal schrijft, waarin jouw verhaal kan verschillen met de bulk. We hebben op dit moment te maken met zaken als inflatie, grijs weer en een zeker virus lijkt ook nog voorlopig niet te willen wijken. Dus sterk gechargeerd zou je kunnen stellen dat je scoort met een verhaal waarin je:
- in het gouden zonlicht;
- tegen een absurd lage vergoeding;
- bijdraagt aan het verbeteren van de gezondheid van je medemens.
Nogmaals, het voorbeeld is nogal over the top en dient puur ter verheldering.
Belangrijk voor een socialmediabericht op zaterdag
- Op zaterdag en zondag wordt er een andere toon verwacht.
- Het weekend is voor B2C (business to customer).
Publicatie-idee social media voor:
- zaterdag 22 januari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden
- Waarom houden we zoveel meer van winnaars dan van verliezers? (Trouw, in het Nederlands)
- Waarom iemand ons hart sneller doet slaan: “Aantrekkingskracht is veel meer dan genetica” (VRT, in het Nederlands
- Zaterdag (Wikipedia, in het Nederlands)
- Speciale zaterdagen (Wikipedia, in het Nederlands)