Natuurfoto’s kun je overal maken. Moeder Natuur is een topmodel met vele gedaantes. Natuurschoon vangen en delen op Instagram is bijna succes verzekerd. Zeker met de juiste filters en hashtags.
Ondernemers die gebaat zijn bij goede natuurfoto’s zijn niet alleen de gebruikelijke bloemisten en natuurvoedingswinkels, maar bijvoorbeeld ook bouwbedrijven en woninginrichters.
Landscape voor brede natuurfoto’s
Advies formaat: landscape
- Aanbevolen door Instagram: 1080px x 566 pixels.
- ComBron is eigenwijs en adviseert: 2160 x 1132 pixels.
Het is ook mogelijk een kleiner formaat te uploaden zoals 600 x 400 pixels, maar reken er maar op dat Instagram met haar tijd mee moet en het formaat van foto’s op termijn opnieuw zal vergroten.
Filters Instagram voor natuurfoto’s
Filters van Instagram voor foto’s van de natuur: Crema, Hefe, Inkwell, Lark, Perpetua, Sierra, Slumber, Valencia, Willow, X-Pro II.
De foto zonder filter is eigenlijk niet de beste foto om mee te starten als het voorbeeld een onbewerkte foto had moeten zijn, want deze foto hadden we al bewerkt.
#nofilter
#Crema
#Hefe
#Inkwell
#Lark
#Perpetua
#Sierra
#Slumber
#Valencia
#Willow
#X-Pro II (#xpro2)
Instagram hashtags zorgen ervoor dat je je succesvoller voelt dan je bent
Hashtags zorgen er vaak voor dat de gebruikers van Instagram zich succesvoller voelen dan ze zijn. Wat bedoelen we daarmee? Welnu, hashtags trekken bots aan. Bots zijn computerprogramma’s die zoeken op bepaalde woorden. Bij natuurfoto’s zijn dat bijvoorbeeld woorden als #forest en #nature. Als een bot zo’n woord tegenkomt, krijgt de maker van de foto een like en verschijnt er een nietszeggend commentaar bij de foto. “Awesome!” kan bijvoorbeeld bij iedere foto die je trots deelt op Instagram.
Oplossing voor Instagram bots
De oplossing voor fake-success op Instagram, is in het Vlaams sprekende deel van België niet heel moeilijk. Wees slimmer met hashtags. Gerichter. Door alleen hashtags in het Nederlands te plaatsen, plaats je de foto’s van je bedrijf al buiten de aandacht van veel Insta-bots.
Uiteraard zijn er ook bots gericht op Nederlands/Vlaamse woorden, maar het beeld wat overblijft is veel eerlijker. Zo kun je je klanten veel gerichter benaderen en uitzoeken wat werkt en wat niet.