Over ComBron Communicatie kunnen we boeken vol schrijven, maar dat doen we natuurlijk niet. We zijn Hollanders dus vinden we het papier te duur.
ComBron Communicatie is een communicatiebureau uit Nederland, maar we bedoelen het goed hoor! Net als alle andere Nederlanders vinden we onszelf trouwens helemaal niet gierig. Neem deze website. We maken onze omzet in de omgeving van Rotterdam en Den Haag. Toch heeft ComBron een website gericht op Vlaanderen.
Waarom maakt ComBron een website die gericht is op Vlaanderen?
Ken je die suffe tegeltjeswijsheid? ‘Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken‘
We maken geen website voor Vlaanderen, maar een website die Vlamingen bereikt. Voor de mensen uit Antwerpen, Gent en al die andere pareltjes laten ons hart sneller slaan. Niet om er dronken in rond te zwalken, tegen monumenten te plassen en foute taal uit te kramen, maar gewoon om in stilte van te genieten.
We zijn niet Roomser dan de paus hoor, maar we zijn nu eenmaal Nederlanders en dat zullen we altijd blijven. Er zijn antropologische onderzoeken die aantonen dat er nauwelijks volkeren bestaan die meer van elkaar verschillen dan de Belgen en de Nederlanders. Deze website is bedoeld voor Vlamingen voor wie onze onderlinge verschillen niet alleen maar struikelblokken en discussiepunten opleveren.
Er zijn op deze aardbol maar twee echte wereldtalen. De taal van de liefde en die van de muziek. Beiden kunnen niet zonder communicatie.
Omdat we geluksvogels zijn
Meer dan 20 jaar geleden bracht Edo Dijkgraaf van ComBron een bakkersgeit (2CV) naar Zeebrugge. De auto was voor een man in Canada. De man was geëmigreerd en het enige wat hij miste aan Europa was zijn Lelijke Eend. Na de auto in de haven te hebben gezet, bleek Edo de aanwezigheid van het openbaar vervoer te hebben overschat. Er zat niets anders op, dan te gaan liften naar de bewoonde wereld. Al snel stopte er een auto. De automobilist zorgde niet alleen voor een lift, hij bracht de voor hem vreemde Nederlander keurig naar het station. Op de vraag waarom, antwoordde de vriendelijke Vlaamse automobilist dat hij hoopte dat hij hetzelfde behandeld zou worden als hij in Nederland was.
ComBron startte aan het begin van de voorbije recessie. Het domste moment om voor jezelf te beginnen misschien, maar het is goed afgelopen. We hebben geleerd dat je kan overleven als je doet waar je in gelooft. Als communicatie je passie is, dan is de wereld je oester. Zelfs als rondom je de bedrijven omvallen door de recessie.
De kans dat we ook maar iets verdienen aan deze website is nihil, maar dat geeft niet. We zijn immers geluksvogels. Dat is waarom we dit kunnen doen.