Video’s op Facebook zijn zondermeer het beste middel om de aandacht van (toekomstige) klanten te vangen. Bewegende beelden helpen je te tonen wat afnemers moeten zien.
Veelgestelde vragen (FAQ) afmetingen video Facebook
Facebook onderscheidt vier verschillende soorten video’s.
1. De omslagvideo of covervideo (op de plaats van de omslagfoto).
2. De gewone deelbare video.
3. De reclamevideo.
4. De storyvideo.
De covervideo moet minimaal 20 seconden duren en mag niet langer dan 90 seconden duren.
Een covervideo op Facebook ziet er het beste uit als hij 1250 pixels breed en 462 pixels hoog (1250x462px) is. Facebook zelf heeft het over een minimum van 1250x312px en een ideale maat van 1250x463px. 1250x463px laat zich echter door veel editingprogramma’s niet renderen, dus adviseert ComBron 1250x462px.
Een video mag 2 uur (120 minuten) duren, maar Facebook zegt dat de gemiddelde video 1 minuut duurt.
Facebook geeft aan dat een gewone tijdlijnvideo nog steeds een beeldverhouding van 16:9 heeft. De video is minimaal 600 pixels breed.
Het bestand mag maximaal 4 GB groot zijn.
Een advertentievideo is minimaal 1280x720px.
Een reclamevideo mag maximaal 240 minuten (2 x zo lang als de maximale lengte van een tijdlijnvideo) duren.
Een storyvideo op Facebook blijft 24 uur zichtbaar.
Een video story is een verticale video met een verhouding van 9:16.
Een storyvideo is 1080 pixels breed en 1920 pixels hoog. Een verticale hd-video.
Laat je facebookpagina shinen!
De twee pagina’s hieronder hebben betrekking op de uitleg over facebookvideo’s. Het eerste artikel biedt een oplossing als je een foutmelding krijgt vanwege de uitzonderlijke resolutie die Facebook vraagt. Het tweede artikel geeft uitleg over foto’s op Facebook.