Vooral voor b2b vormt marketing in het weekend een uitdaging. Deel je favoriete boek op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 13 van 365.
Er zijn b2b bedrijven die uitsluitend op werkdagen marketinguitingen doen omdat ze de effectiviteit tijdens het weekend te laag vinden. Let wel, dit geldt niet voor b2c bedrijven en zijn voldoende b2b-strategieën die prima werken tijdens het weekend.
Mindset: weekend!
Door je favoriete boek te delen sluit je aan bij de mindset van je publiek. Vooral op winterdagen als vandaag is het niet moeilijk om een sfeertje te scheppen. Een foto van jou onder een plaid bij het haardvuur met in je ene hand het boek en in je andere hand een kop warme chocolademelk laat weinig te raden over.
Zaterdag leent zich goed voor samenwerking
Zaterdag is een prachtige dag voor een #collaboration. Een wat? Een potje samenwerken.
Vergroot het bereik van je post op social media door samen te werken met andere ondernemers die ook actief zijn op social media.
Zoek uit wie van de leden van de lokale ondernemersvereniging bij jouw projectje past. De samenwerking is niet alleen interessant voor jouw onderneming en de boekhandel. Met je actie spreek je namelijk andere ondernemers aan waardoor de kans groot is dat er collega’s willen aanhaken. Dat aanhaken is weliswaar meeliften, maar een goede bijdrage van de meelifters maakt het project ook voor jouw onderneming interessanter.
Belangrijk voor een socialmediabericht op zaterdag
- Op zaterdag en zondag wordt er een andere toon verwacht.
- Het weekend is voor B2C (business to customer).
Geen tijd meer om deze post voor te bereiden? Geen punt toch? Voor je het weet, is het opnieuw zaterdag. Zet’m op! Het wordt ge-wel-dig!
Publicatie-idee social media voor:
- zaterdag 15 januari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden
- Zaterdag (Wikipedia, in het Nederlands)
- Speciale zaterdagen (Wikipedia, in het Nederlands)
- CPNB pakt opnieuw door met lockdowncampagne om boekhandels te steunen (CPNB, in het Nederlands)