• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Afbeelding logo ComBron Communicatie met rechts van het logo de tekst: "verbinding en verbeelding".

ComBron Communicatie

Hollands en toch gul - Communicatiebureau ComBron

  • Home
  • Blog
    • Communicatie
    • Leiderschap
    • Public relations (Pr)
    • Website by ComBron
  • Brand-A-Thon
  • Handleidingen
    • Aan de slag met videocontent
      • DaVinci Resolve gebruiksaanwijzing
      • Filmic Pro Quick Start Guide
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Handleiding WordPress
    • Praktische tips social media
    • SEO doe-het-zelf handleiding
    • Vlaams – Nederlandse woordenlijst
  • Reviews
    • Audio-interface
    • Audiorecorders
    • Koptelefoons
    • Microfoons
    • Software
    • Hoe test ComBron?
  • Contact
ComBron » Marketing » 365 x 1 tip over content voor social media » Tip 13. Deel je favoriete boek op zaterdag.

Tip 13. Deel je favoriete boek op zaterdag.

Vooral voor b2b vormt marketing in het weekend een uitdaging. Deel je favoriete boek op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 13 van 365.

Er zijn b2b bedrijven die uitsluitend op werkdagen marketinguitingen doen omdat ze de effectiviteit tijdens het weekend te laag vinden. Let wel, dit geldt niet voor b2c bedrijven en zijn voldoende b2b-strategieën die prima werken tijdens het weekend.

Mindset: weekend!

Door je favoriete boek te delen sluit je aan bij de mindset van je publiek. Vooral op winterdagen als vandaag is het niet moeilijk om een sfeertje te scheppen. Een foto van jou onder een plaid bij het haardvuur met in je ene hand het boek en in je andere hand een kop warme chocolademelk laat weinig te raden over.

Zaterdag leent zich goed voor samenwerking

Zaterdag is een prachtige dag voor een #collaboration. Een wat? Een potje samenwerken.

Vergroot het bereik van je post op social media door samen te werken met andere ondernemers die ook actief zijn op social media.

Steun je lokale boekhandel.

Zoek uit wie van de leden van de lokale ondernemersvereniging bij jouw projectje past. De samenwerking is niet alleen interessant voor jouw onderneming en de boekhandel. Met je actie spreek je namelijk andere ondernemers aan waardoor de kans groot is dat er collega’s willen aanhaken. Dat aanhaken is weliswaar meeliften, maar een goede bijdrage van de meelifters maakt het project ook voor jouw onderneming interessanter.

Belangrijk voor een socialmediabericht op zaterdag

  • Op zaterdag en zondag wordt er een andere toon verwacht.
  • Het weekend is voor B2C (business to customer).

Geen tijd meer om deze post voor te bereiden? Geen punt toch? Voor je het weet, is het opnieuw zaterdag. Zet’m op! Het wordt ge-wel-dig!


Tip 12: organiseer een gerichte peiling/enquête op vrijdag (nu het nog kan).
Tip 14: vraag om aanbevelingen (boek, tv, apps, muziek) op zondag.

Publicatie-idee social media voor:
  • zaterdag 15 januari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden
  • Zaterdag (Wikipedia, in het Nederlands)
  • Speciale zaterdagen (Wikipedia, in het Nederlands)
  • CPNB pakt opnieuw door met lockdowncampagne om boekhandels te steunen (CPNB, in het Nederlands)

Maak ComBron beroemd:

Auteur:
Edo Dijkgraaf
Publicatiedatum:
15 januari 2022
Reacties:
2 Reacties

Categorie(ën): 365 x 1 tip over content voor social mediaTags: social media

Over Edo Dijkgraaf

ComBron Communicatie is het communicatiebureau van Edo Dijkgraaf en daar is hij ENORM trots op!

Het is niet de vraag of je met video aan de slag gaat...

Alleen monopolisten kunnen zich uitstel veroorloven!

Als je moet kiezen tussen een papieren handleiding en een video, wat kies je dan? Dus als je klanten moeten kiezen tussen jouw stoffige folder of de video van de concurrent, wat zullen ze dan kiezen? Op YouTube plaatsen we video's voor ondernemers die aan de slag willen met videobewerking.

Wil je een seintje als er iets nieuws verschijnt?

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven en een mailtje te ontvangen bij nieuwe berichten.

Heb je deze al gelezen?

Toegankelijkheid. In België heeft ongeveer twee procent van de bevolking een visuele handicap. In België leven ruim 200.000 mensen die slechtziend zijn waarvan zo’n 11.000 mensen blind zijn. In dit artikel beschrijf ik hoe je een website maar ook drukwerk en video’s toegankelijker maakt voor slechtzienden die niet blind zijn.

Lees Interacties

Reageren? Graag! Reactie annuleren

Primaire Sidebar

Kunt u het vinden?

Tips social media

  • Praktische tips social media
    • Facebook foto’s
    • Facebook video’s
    • Flickr profielfoto en omslagfoto
    • Pinterest optimaliseren
    • Twitter profielfoto en omslagfoto
    • Vimeo profielfoto en covervideo
    • YouTube profielfoto en banner
  • 365 x 1 tip over content voor social media

Inspiratietip van vandaag!

Tip 34: laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag.

Maak gebruik van het netwerk van relaties. Laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 34 van 365.

Storytelling

  • Wat alle succesvolle stories gemeen hebben…

Populair

  • Afbeelding bij link naar eigen website wijzigen op LinkedIn

Explore more

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan. Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

Footer

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie.

  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Vimeo
  • YouTube
  • Brand-A-Thon
  • Colofon
  • MVO
  • Over ComBron
  • Privacybeleid
  • XML-sitemap