• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Afbeelding logo ComBron Communicatie met rechts van het logo de tekst: "verbinding en verbeelding".

ComBron Communicatie

Hollands en toch gul - Communicatiebureau ComBron

  • Home
  • Blog
    • Communicatie
    • Leiderschap
    • Public relations (Pr)
    • Website by ComBron
  • Brand-A-Thon
  • Handleidingen
    • Aan de slag met videocontent
      • DaVinci Resolve gebruiksaanwijzing
      • Filmic Pro Quick Start Guide
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Handleiding WordPress
    • Praktische tips social media
    • SEO doe-het-zelf handleiding
    • Vlaams – Nederlandse woordenlijst
  • Reviews
    • Audio-interface
    • Audiorecorders
    • Koptelefoons
    • Microfoons
    • Software
    • Hoe test ComBron?
  • Contact
ComBron » Marketing » 365 x 1 tip over content voor social media » Tip 14: vraag om aanbevelingen (boek, tv, apps, muziek) op zondag.

Tip 14: vraag om aanbevelingen (boek, tv, apps, muziek) op zondag.

Social media draait om interactie. Niet alleen dingen roepen, maar vooral ook in gesprek gaan met je publiek. Wie antwoord krijgt op de vraag om aanbevelingen mag best trots zijn, de dialoog met consumenten is lang niet voor iedereen weggelegd. Publicatie-idee voor social media. Nummer 14 van 365.

Na het vuurwerk van gisteren zou je vandaag voorzichtig kunnen proberen te oogsten. Wees niet teleurgesteld als je vraag niets oplevert. Het ligt niet altijd aan jouw inspanningen; voor veel ondernemers is het gebruik van social media niet zo sociaal.

Rolls-Royce en het koninklijk huis babbelen ook niet zo druk

Streef naar de dialoog, maar bedenk dat de aard van de producten van je bedrijf zich niet leent voor gekeuvel. Je aanwezigheid op social media is dan geen verspilde moeite. Het doel van het kanaal van Rolls-Royce is niet om ervoor te zorgen dat er proefritten geboekt worden of om de klanten te verleiden tot de aanschaf van winterbanden met korting.

Waarom is Rolls-Royce dan op social media? Een premium merk als Rolls-Royce is doorgaans op social media aanwezig om de fans van het merk de kans te bieden om gratis reclame voor ze te maken. Als Ferrari een video plaatst op Facebook, dan zou het zo maar kunnen dat 99,9% van de mensen die de video delen nooit een Ferrari kan bezitten.

Maar hoe zit het dan met het koninklijk huis? Tja, dat blijft een raadsel. Uiteraard hebben de leden van de koninklijke familie alle recht op een fijn persoonlijk profiel op de socials, maar een merkaccount op Instagram met de naam @belgianroyalpalace leidt bij mij tot wilde fantasieën.

De dag dat het gebouw foto’s begon te delen…?

Of zouden ze koninklijk huis iets te letterlijk hebben vertaald? En kiezen ze dan Engels om de Vlamingen en de inwoners van Wallonië niet voor het hoofd te stoten?

Belangrijk voor een socialmediabericht op zondag

  • Op zaterdag en zondag wordt er een andere toon verwacht.
  • Het weekend is voor B2C (business to customer).
Tip 13. Deel je favoriete boek op zaterdag.
Tip 15: organiseer een weggeefactie op maandag (Blue Monday)

Publicatie-idee social media voor:
  • zondag 16 januari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden
  • Zondag (Wikipedia, in het Nederlands)
  • Speciale zondagen (Wikipedia, in het Nederlands)

Maak ComBron beroemd:

Auteur:
Edo Dijkgraaf
Publicatiedatum:
16 januari 2022
Reacties:
2 Reacties

Categorie(ën): 365 x 1 tip over content voor social mediaTags: social media

Over Edo Dijkgraaf

ComBron Communicatie is het communicatiebureau van Edo Dijkgraaf en daar is hij ENORM trots op!

Het is niet de vraag of je met video aan de slag gaat...

Alleen monopolisten kunnen zich uitstel veroorloven!

Als je moet kiezen tussen een papieren handleiding en een video, wat kies je dan? Dus als je klanten moeten kiezen tussen jouw stoffige folder of de video van de concurrent, wat zullen ze dan kiezen? Op YouTube plaatsen we video's voor ondernemers die aan de slag willen met videobewerking.

Wil je een seintje als er iets nieuws verschijnt?

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven en een mailtje te ontvangen bij nieuwe berichten.

Heb je deze al gelezen?

Toegankelijkheid. In België heeft ongeveer twee procent van de bevolking een visuele handicap. In België leven ruim 200.000 mensen die slechtziend zijn waarvan zo’n 11.000 mensen blind zijn. In dit artikel beschrijf ik hoe je een website maar ook drukwerk en video’s toegankelijker maakt voor slechtzienden die niet blind zijn.

Lees Interacties

Reageren? Graag! Reactie annuleren

Primaire Sidebar

Kunt u het vinden?

Tips social media

  • Praktische tips social media
    • Facebook foto’s
    • Facebook video’s
    • Flickr profielfoto en omslagfoto
    • Pinterest optimaliseren
    • Twitter profielfoto en omslagfoto
    • Vimeo profielfoto en covervideo
    • YouTube profielfoto en banner
  • 365 x 1 tip over content voor social media

Inspiratietip van vandaag!

Tip 34: laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag.

Maak gebruik van het netwerk van relaties. Laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 34 van 365.

Storytelling

  • Wat alle succesvolle stories gemeen hebben…

Populair

  • Afbeelding bij link naar eigen website wijzigen op LinkedIn

Explore more

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan. Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

Footer

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie.

  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Vimeo
  • YouTube
  • Brand-A-Thon
  • Colofon
  • MVO
  • Over ComBron
  • Privacybeleid
  • XML-sitemap