Tip 14: vraag om aanbevelingen (boek, tv, apps, muziek) op zondag.

Photo of author
Door: Edo Dijkgraaf

Social media draait om interactie. Niet alleen dingen roepen, maar vooral ook in gesprek gaan met je publiek. Wie antwoord krijgt op de vraag om aanbevelingen mag best trots zijn, de dialoog met consumenten is lang niet voor iedereen weggelegd. Publicatie-idee voor social media. Nummer 14 van 365.

Afbeelding met tekst: "Vraag om aanbevelingen op zondag. (boek, tv, apps, muziek) Tip 14." De afbeelding hoort bij de 365 tips en ideeën voor post op social media.

Na het vuurwerk van gisteren zou je vandaag voorzichtig kunnen proberen te oogsten. Wees niet teleurgesteld als je vraag niets oplevert. Het ligt niet altijd aan jouw inspanningen; voor veel ondernemers is het gebruik van social media niet zo sociaal.

Rolls-Royce en het koninklijk huis babbelen ook niet zo druk

Streef naar de dialoog, maar bedenk dat de aard van de producten van je bedrijf zich niet leent voor gekeuvel. Je aanwezigheid op social media is dan geen verspilde moeite. Het doel van het kanaal van Rolls-Royce is niet om ervoor te zorgen dat er proefritten geboekt worden of om de klanten te verleiden tot de aanschaf van winterbanden met korting.

Waarom is Rolls-Royce dan op social media? Een premium merk als Rolls-Royce is doorgaans op social media aanwezig om de fans van het merk de kans te bieden om gratis reclame voor ze te maken. Als Ferrari een video plaatst op Facebook, dan zou het zo maar kunnen dat 99,9% van de mensen die de video delen nooit een Ferrari kan bezitten.

Maar hoe zit het dan met het koninklijk huis? Tja, dat blijft een raadsel. Uiteraard hebben de leden van de koninklijke familie alle recht op een fijn persoonlijk profiel op de socials, maar een merkaccount op Instagram met de naam @belgianroyalpalace leidt bij mij tot wilde fantasieën.

De dag dat het gebouw foto’s begon te delen…?

Of zouden ze koninklijk huis iets te letterlijk hebben vertaald? En kiezen ze dan Engels om de Vlamingen en de inwoners van Wallonië niet voor het hoofd te stoten?

Belangrijk voor een socialmediabericht op zondag

  • Op zaterdag en zondag wordt er een andere toon verwacht.
  • Het weekend is voor B2C (business to customer).

Publicatie-idee social media voor:
  • zondag 16 januari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden

Reageren? Graag!