• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Afbeelding logo ComBron Communicatie met rechts van het logo de tekst: "verbinding en verbeelding".

ComBron Communicatie

Hollands en toch gul - Communicatiebureau ComBron

  • Home
  • Blog
    • Communicatie
    • Leiderschap
    • Public relations (Pr)
    • Website by ComBron
  • Brand-A-Thon
  • Handleidingen
    • Aan de slag met videocontent
      • DaVinci Resolve gebruiksaanwijzing
      • Filmic Pro Quick Start Guide
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Handleiding WordPress
    • Praktische tips social media
    • SEO doe-het-zelf handleiding
    • Vlaams – Nederlandse woordenlijst
  • Reviews
    • Audio-interface
    • Audiorecorders
    • Koptelefoons
    • Microfoons
    • Software
    • Hoe test ComBron?
  • Contact
ComBron » Marketing » 365 x 1 tip over content voor social media » Tip 18: geef een coupon of kortingscode weg op donderdag.

Tip 18: geef een coupon of kortingscode weg op donderdag.

De tip van vandaag: een coupon voor b2c en een kortingscode voor b2b. Publicatie-idee voor social media. Nummer 18 van 365.

Een coupon kennen we van Amerikaanse series waar oude mensen coupons uit tijdschriften knippen omdat ze tegen inlevering korting of zelfs gratis producten krijgen. Kortingscodes zijn de coupons van de 21e eeuw omdat je ze kan op maat kan maken.

Zijn coupons niet typisch Amerikaans?

Nee, coupons zijn niet typisch Amerikaans. In Vlaanderen zijn we dol op zegels sparen. Een volle spaarkaart is niets anders dan een coupon.

Waar zijn coupons het meest geschikt voor?

Zegelacties en andere vormen van couponacties zijn het meest geschikt om een oudere doelgroep mee te bereiken. Het sparen voor producten is meer geschikt voor business to customer (b2c) dan voor business to business (b2b).

Waarom zijn coupons meer geschikt voor oudere mensen?

Jonge mensen lezen veel minder papieren kranten en zullen dus minder snel kortingsbonnen en andere coupons uitknippen.

Waarom werken coupons en zegeltjes NIET goed bij b2b?

Sparen voor gratis producten kan leiden tot onwenselijke situaties in het bedrijfsleven. Als het producten zijn die niet door het bedrijf gebruikt worden, dan kan de verdeling leiden tot ongenoegen en als het om duurdere producten gaat, dan zal de belastingdienst het zien als inkomen.

Waarom werken kortingscodes goed bij b2b?

Kortingscodes pushen de sales van de verkoper en drukken de inkoopkosten van de kopende partij.

Waarom zijn kortingscodes op maat interessant voor de verkopende partij?

Een kortingscode op maat helpt bij het contact tussen klant en verkoper. Door een kortingscode slechts 1 x geldig te maken, kun je de klant maatwerk bieden. (‘Ik zal je matsen omdat jij het bent!’) Het kan je helpen om voor een bepaald product een target in te stellen en te behalen.


Respecteer de consument!

Sparen voor korting betekent niet dat consumenten hebberig of gierig zijn. Sparen wordt soms zelfs een gewoonte. Recent kon er bij een grote Nederlandse supermarktketen gespaard worden voor producten. De supermarkt vroeg naast een volle spaarkaart bijbetaling van klanten omdat het om een duur product ging. De actie liep in eerste instantie niet geweldig omdat sparen en bijbetalen niet bij iedereen goed combineren, maar de actie werd een flop toen de klanten van de supermarkt uitvonden dat het product elders goedkoper was zonder dat er eerst voor een flink bedrag aan boodschappen moest worden gedaan.

Belangrijk voor een socialmediabericht op donderdag

  • Op dinsdag en donderdag is de bezettingsgraad op kantoren het hoogst.
Tip 17: deel je wijsheid op woensdag (woensdagwijsheid)
Tip 19: organiseer een uitverkoop op vrijdag.

Publicatie-idee social media voor:
  • donderdag 20 januari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden
  • Donderdag (Wikipedia, in het Nederlands)
  • Speciale donderdagen (Wikipedia, in het Nederlands)

Maak ComBron beroemd:

Auteur:
Edo Dijkgraaf
Publicatiedatum:
20 januari 2022
Reacties:
2 Reacties

Categorie(ën): 365 x 1 tip over content voor social mediaTags: social media

Over Edo Dijkgraaf

ComBron Communicatie is het communicatiebureau van Edo Dijkgraaf en daar is hij ENORM trots op!

Het is niet de vraag of je met video aan de slag gaat...

Alleen monopolisten kunnen zich uitstel veroorloven!

Als je moet kiezen tussen een papieren handleiding en een video, wat kies je dan? Dus als je klanten moeten kiezen tussen jouw stoffige folder of de video van de concurrent, wat zullen ze dan kiezen? Op YouTube plaatsen we video's voor ondernemers die aan de slag willen met videobewerking.

Wil je een seintje als er iets nieuws verschijnt?

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven en een mailtje te ontvangen bij nieuwe berichten.

Heb je deze al gelezen?

Toegankelijkheid. In België heeft ongeveer twee procent van de bevolking een visuele handicap. In België leven ruim 200.000 mensen die slechtziend zijn waarvan zo’n 11.000 mensen blind zijn. In dit artikel beschrijf ik hoe je een website maar ook drukwerk en video’s toegankelijker maakt voor slechtzienden die niet blind zijn.

Lees Interacties

Reageren? Graag! Reactie annuleren

Primaire Sidebar

Kunt u het vinden?

Tips social media

  • Praktische tips social media
    • Facebook foto’s
    • Facebook video’s
    • Flickr profielfoto en omslagfoto
    • Pinterest optimaliseren
    • Twitter profielfoto en omslagfoto
    • Vimeo profielfoto en covervideo
    • YouTube profielfoto en banner
  • 365 x 1 tip over content voor social media

Inspiratietip van vandaag!

Tip 34: laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag.

Maak gebruik van het netwerk van relaties. Laat iemand in jouw schoenen staan tijdens een uitgebreide post op zaterdag. Publicatie-idee voor social media. Nummer 34 van 365.

Storytelling

  • Wat alle succesvolle stories gemeen hebben…

Populair

  • Afbeelding bij link naar eigen website wijzigen op LinkedIn

Explore more

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan. Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

Footer

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie.

  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Vimeo
  • YouTube
  • Brand-A-Thon
  • Colofon
  • MVO
  • Over ComBron
  • Privacybeleid
  • XML-sitemap