FAQ of veelgestelde vragen beantwoorden helpt je aan erkenning en als je er een blogpost over schrijft, zorgt het voor meer verkeer en een plek om naar te verwijzen. Publicatie-idee voor social media. Nummer 32 van 365.
Antwoord geven op veelgestelde vragen is niet alleen een stukje service. Het helpt je ook aan erkenning en een hogere plaats in zoekresultaten.
FAQ. Het antwoord op veelgestelde vragen had al op je website moeten staan.
Dit is hoe we het oplossen.
Benodigde tijd: 3 uren
Hoe maak ik een goede FAQ pagina?
- Verzamel de FAQ (veelgestelde vragen).
Er zijn vragen die je regelmatig gesteld worden. Schrijf deze op, maar vraag ook aan de andere mensen binnen het bedrijf om je de vragen te sturen die ze het vaakst gesteld krijgen.
- Verzamel veelgestelde vragen (FAQ) via een oproep op social media.
Niet iedereen wil in het openbaar vragen stellen, dus vertel je volgers dat je vragen ook graag via e-mail, WhatsApp en DM ontvangt.
- Verzamel vragen door te zoeken op een onderwerp op Twitter, fora en Reddit.
Er zijn vragen die in het verleden gesteld zijn en waarschijnlijk ook allang beantwoord zijn, maar als het je lukt ze te vinden, dan betekent het nog niet dat anderen daar ook in slagen. Door ze op je website met eigen woorden te beantwoorden, zal je helpen beter vindbaar te worden op het onderwerp.
- Maak een nieuwe pagina of een nieuw bericht aan op je website en zorg ervoor dat de titel de lading dekt.
Onderaan de pagina (bronnen en lezenswaardigheden) een link naar uitleg over paginatitels, want het is belangrijk dat je pagina gevonden kan worden.
- Zorg ervoor de de markup van de pagina met veelgestelde vragen klopt.
Je moet ervoor zorgen dat Google niet hoeft te raden wat de intentie van de pagina is. De eenvoudigste manier om hiervoor te zorgen is door gebruik te maken van de plugin Yoast SEO.
- Gebruik voor het beantwoorden van de vragen het block Yoast FAQ.
Door de blockeditor te gebruiken, bespaar je jezelf een hoop gedoe. Gewoon invullen en klaar! Voor de uitleg hier is een ander blok van Yoast gebruikt en dat zorgt ervoor dat de markup (schema) klopt.
- Publiceer de pagina en deel de link.
Antwoord op veelgestelde vragen is belangrijk voor klanten. Er zijn bedrijven die vinden dat een klant maar moet bellen zodat ze via het warme contact gelijk ook weer iets kunnen verkopen aan de klant. De vragen die klanten hebben, spelen niet uitsluitend op werkdagen tijdens kantooruren. Als er antwoord van de concurrent komt na een zoekactie op internet, dan heeft de concurrent gescoord.
Belangrijk voor een socialmediabericht op donderdag
- Op dinsdag en donderdag is de bezettingsgraad op kantoren het hoogst.
Publicatie-idee social media voor:
- donderdag 3 februari 2022
Bronnen en lezenswaardigheden
- SEO handleiding: zoekwoorden in de paginatitel (combron.be, in het Nederlands)
- Donderdag (Wikipedia, in het Nederlands)
- Speciale donderdagen (Wikipedia, in het Nederlands)