• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Afbeelding logo ComBron Communicatie met rechts van het logo de tekst: "verbinding en verbeelding".

ComBron Communicatie

Hollands en toch gul - Communicatiebureau ComBron

  • Home
  • Blog
    • Communicatie
    • Leiderschap
    • Public relations (Pr)
    • Website by ComBron
  • Brand-A-Thon
  • Handleidingen
    • Aan de slag met videocontent
      • DaVinci Resolve gebruiksaanwijzing
      • Filmic Pro Quick Start Guide
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Handleiding WordPress
    • Praktische tips social media
    • SEO doe-het-zelf handleiding
    • Vlaams – Nederlandse woordenlijst
  • Reviews
    • Audio-interface
    • Audiorecorders
    • Koptelefoons
    • Microfoons
    • Software
    • Hoe test ComBron?
  • Contact
ComBron » Marketing » Vijf eigenschappen die je klanten moeten hebben

Vijf eigenschappen die je klanten moeten hebben

Als je alles op orde hebt voor je sales(afdeling) maar de verkopen vallen alsnog tegen, dan heb je misschien wel niet de goede klanten. Vijf eigenschappen die je klanten moeten hebben.

Telkens als we een periode afsluiten, evalueren professionals, dus ook aan einde van het jaar.

Misschien niet altijd bewust, maar in je achterhoofd knaagt dat ene mislukte project of het al dan niet behalen van je targets.

Tijd voor een kleine motivatiespeech.

Het ligt heus niet altijd aan jou. Jezelf willen verbeteren is een prachtige eigenschap, maar het kan natuurlijk heel goed dat je je gewoon niet tot de goede groep mensen richt.

Vijf eigenschappen die je klanten moeten hebben

Voorwaarden om te kunnen verkopen:

  1. Je klanten moeten je product of dienst nodig hebben en moeten dat ook weten. Dit klinkt veel eenvoudiger dan het is. Over het creëren van een behoefte bestaan veel indianenverhalen, maar…
  2. Je klanten mogen je product kopen en kun zich het veroorloven. Oude verkopers lijken er een zesde zintuig voor te hebben; het is net alsof ze kunnen ruiken of een prospect beslissingsbevoegdheid en budget heeft. Jongere verkopers moeten zich hierdoor niet laten imponeren. De reden dat de oudere verkopers het allemaal wat beter lijken aan te voelen, is omdat ze zelf vroeger veel zinloze tijd en energie hebben gestoken in prospects zonder geld of zonder autoriteit.
  3. Je klanten moeten je vertrouwen. Ze hoeven je niet aardig te vinden, zolang ze je maar vertrouwen. Het is een fijn om een goede relatie met klanten op te bouwen, maar de liefde moet wel van twee kanten komen. Zo niet, dan kost het je je winst.
  4. Je klanten moeten haast hebben. De voorbije recessie en de komst van aanbieders via het internet heeft ervoor gezorgd dat de macht van de kopers enorm is toegenomen (kopersmarkt/buyer’s market). “Haast hebben” is een ruim begrip, maar als de klant zijn/haar tijdspad helder heeft, is de koop zo goed als rond.
  5. Je klanten moeten naar je willen luisteren. Er zijn verkopers die tevreden zijn als ze hun verhaal mogen afsteken voor 100 man en er drie prospects aan overhouden. Onthoudt echter dat een prospect graag naar je wil luisteren, want jij hebt iets wat hij/zij nodig heeft. Verspil je energie dan niet aan die 97 man die toch niet in de markt zijn voor jouw producten en diensten.

Goed beschouwd kun je je dus nooit tot de juiste doelgroep richten en daarom ligt het dus niet altijd aan jou.

Maak ComBron beroemd:

Auteur:
Edo Dijkgraaf
Publicatiedatum:
7 december 2016
Reacties:
1 Reactie

Categorie(ën): MarketingTags: klanten

Over Edo Dijkgraaf

ComBron Communicatie is het communicatiebureau van Edo Dijkgraaf en daar is hij ENORM trots op!

Het is niet de vraag of je met video aan de slag gaat...

Alleen monopolisten kunnen zich uitstel veroorloven!

Als je moet kiezen tussen een papieren handleiding en een video, wat kies je dan? Dus als je klanten moeten kiezen tussen jouw stoffige folder of de video van de concurrent, wat zullen ze dan kiezen? Op YouTube plaatsen we video's voor ondernemers die aan de slag willen met videobewerking.

Wil je een seintje als er iets nieuws verschijnt?

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven en een mailtje te ontvangen bij nieuwe berichten.

Heb je deze al gelezen?

Toegankelijkheid. In België heeft ongeveer twee procent van de bevolking een visuele handicap. In België leven ruim 200.000 mensen die slechtziend zijn waarvan zo’n 11.000 mensen blind zijn. In dit artikel beschrijf ik hoe je een website maar ook drukwerk en video’s toegankelijker maakt voor slechtzienden die niet blind zijn.

Lees Interacties

Reageren? Graag! Reactie annuleren

Primaire Sidebar

Volg ComBron op YouTube!

Bijvoorbeeld om bij te blijven met de quick tips.

Recente reviews

Trelby v2.2 (gratis software voor het schrijven van scenario’s)

Trelby is gratis software voor het schrijven van scenario's. Het werkt goed, maar is toe aan een opfrisbeurt. Een review van software voor …

Lees verder overTrelby v2.2 (gratis software voor het schrijven van scenario’s)

Tascam DR-60D mkII audiorecorder

Wie in de markt is voor een audiorecorder waarmee hoogwaardige geluidsopnames gemaakt kunnen worden en niet over een enorm budget beschikt, heeft een …

Lees verder overTascam DR-60D mkII audiorecorder

JK MIC-J 044 dasspeldmicrofoon

De JK MIC-J 044 dasspeldmicrofoon biedt veel kwaliteit voor weinig geld. Mensen kijken langer naar een video met gebrekkig beeld en goed geluid dan …

Lees verder overJK MIC-J 044 dasspeldmicrofoon

Zoom H1 audiorecorder

De Zoom H1 Handy Recorder is een zeer compacte audiorecorder. De kracht van het apparaatje zit’m in het formaat, want dit opnameapparaat steek je …

Lees verder overZoom H1 audiorecorder

Review Rode NT1-a condensatormicrofoon

De Rode NT1-A is een 1″ (25 mm) condensatormicrofoon die in (bijna) iedere professionele studio te vinden is. Niet heel gek. De NT1-A is beroemd omdat …

Lees verder overReview Rode NT1-a condensatormicrofoon

…en gij zult vinden!

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
Nederland

+31-6-45622210

combron@combron.nl

Bedrijfsgegevens

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-id: NL002024189B39
Ob: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

Explore more

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan. Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

Footer

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie.

  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Vimeo
  • YouTube
  • Brand-A-Thon
  • Colofon
  • MVO
  • Over ComBron
  • Privacybeleid
  • XML-sitemap