• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
Afbeelding logo ComBron Communicatie met rechts van het logo de tekst: "verbinding en verbeelding".

ComBron Communicatie

Hollands en toch gul - Communicatiebureau ComBron

  • Home
  • Blog
    • Communicatie
    • Leiderschap
    • Public relations (Pr)
    • Website by ComBron
  • Brand-A-Thon
  • Handleidingen
    • Aan de slag met videocontent
      • DaVinci Resolve gebruiksaanwijzing
      • Filmic Pro Quick Start Guide
      • OBS Open Broadcaster Software
      • TrueNAS (voorheen FreeNAS)
    • Handleiding WordPress
    • Praktische tips social media
    • SEO doe-het-zelf handleiding
    • Vlaams – Nederlandse woordenlijst
  • Reviews
    • Audio-interface
    • Audiorecorders
    • Koptelefoons
    • Microfoons
    • Software
    • Hoe test ComBron?
  • Contact
ComBron » Blog » Maak mij werkloos alsjeblieft!

Maak mij werkloos alsjeblieft!

Maak mij werkloos! Alsjeblieft maak mij werkloos! Je zult er wel bij varen.

Je kunt jezelf geen groter plezier doen, dan mij werkloos te maken. De dag dat ik moet gaan stempelen, zijn we allebei geslaagd.

De wereld wordt zoveel mooier zonder marketeers!

Er zijn beroepen die een uiterste houdbaarheidsdatum hebben. Je weet wel, lantaarnopsteker, stoker op een stoomtrein en marketeer. De beste ondernemers uit de geschiedenis zetten de marketeers buitenspel. Nu ben jij aan zet.

Maak mij alsjeblieft werkloos!

Als je betovergrootvader een mooi product had, was het niet ondenkbaar dat hij alsnog ’s nachts wakker lag van de honger. De tijden zijn veranderd. Jij hebt alle middelen tot je beschikking die jouw betovergrootvader miljonair hadden kunnen maken. Hiermee zeg ik niet dat je morgen gillend binnenloopt en het geld binnenkort op de plank ligt te schimmelen. Zo gemakkelijk is het nu ook weer niet.

Waarom moeten alle marketeers gaan stempelen?

Tijden veranderen. Wij (ComBron) vinden het bijvoorbeeld leuk om websites te maken. We maken websites die erg goed vindbaar zijn, terwijl ze net als al die andere miljoenen websites gemaakt zijn met WordPress. Waarom zijn ze dan zoveel beter vindbaar? Het komt niet alleen doordat de websites geoptimaliseerd zijn voor Google, maar ook (vooral) omdat we ons hebben verplaatst in de bezoekers. Op die manier winnen we het van onze concurrenten, maar het neemt niet weg dat de rol van websites sterk verandert. Maar daarover zal ik een andere keer eens een stukje tikken. Waar het nu om gaat, is dat tijden veranderen.

Wie nu wil slagen, maakt iedereen in het bedrijf marketeer, behalve de medewerkers van de afdeling marketing. Die moeten de laan uit. Niet omdat ik een hekel heb aan al die leuke creatieve mensen, integendeel. De reden dat marketeers weg moeten, is omdat entrepreneurs ernaar moeten streven dat ze overbodig worden en dat kan als de rest van de medewerkers van het bedrijf hun werk goed hebben gedaan.

Maar klopt het wel? Zijn de mensen bij R&D wel in de wieg gelegd voor een nevenfunctie als marktstrateeg? Kunnen de medewerkers van support de sales echt omhoog stuwen? Ja en nee. Als je op dezelfde voet verder wilt, dan wordt het niks.

De driehoek hierboven moet het traditionele bedrijf voorstellen. Met een enorme onderlaag die met elkaar het product maken en een kleine bovenlaag die ervoor zorgt dat het product verkocht wordt.

De bovenste laag kan niet zonder de onderste laag, maar de onderste wel zonder de bovenste. De enige voorwaarde voor het ontslag van de marketeers is, dat je een geweldig product maakt.

USP’s – Unique Selling Points

Iedere Vlaamse ondernemer weet wat Unique Selling Points inhouden, tenzij hij/zij de afgelopen 30 jaar onder een steen gezeten heeft. Zeker de ondernemers die ooit begonnen zijn met het maken van een bedrijfsplan vóórdat ze hun onderneming daadwerkelijk startten. De vraag is niet wat USP’s zijn, maar wat je ermee gedaan hebt. Het boeit niet wat bij aanvang je Unique Selling Points waren. Veel belangrijker is het te beseffen wat op dit moment je USP’s zijn.

Ben je er trots op? Ik hoop het, want als jij er al niet trots op bent, hoe kun je dan van je klanten verwachten dat ze positief over je gaan praten?

Wie geen product heeft waar mensen over willen praten, moet er als de sodemieter voor zorgen dat hij/zij een product gaat verkopen dat het waard is om over te praten. Doe het niet omdat ik het zeg, maar omdat je wilt overleven. Alleen oude mensen kijken nog naar de televisie en de andere media kunnen ook alleen nog maar verlegen lachend in de schaduw van Facebook en Instagram staan. Waarom? Omdat het inmiddels velen wel duidelijk is, dat het niet gaat om zoveel mogelijk mensen bereiken, maar zoveel mogelijk (potentiële) klanten bereiken. Wie waterscooters verkoopt, heeft er weinig aan dat zijn advertentie vooral goed gelezen wordt in het plaatselijke bejaardenhuis.

Je kunt het ook een beetje achterstevoren aanpakken. De supportafdeling weet precies wat je usp’s NIET zijn. Begrijp je dat je een hele dikke troef in handen hebt als je ernaar streeft en passant de supportafdeling ook werkloos te maken?

Alleen in Utopia zijn geen marketeers (en support medewerkers) nodig

Na bijna 800 woorden gelezen te hebben, heb je waarschijnlijk wel door dat het niet mogelijk is om alle marketeers buiten te zetten. Wie er echter naar streeft om ze niet of nauwelijks meer nodig te hebben, zal prachtige producten verkopen en geweldige service bieden en dat alles tegen een prijs die ongekend is. Je klanten zullen je op handen dragen en je welvaart zal ongekend zijn. Met andere woorden, de wereld wordt zoveel mooier zonder marketeers!

Werkze!

Maak ComBron beroemd:

Auteur:
Edo Dijkgraaf
Publicatiedatum:
18 juni 2018
Reacties:
Wees de eerste!

Categorie(ën): BlogTags: marketing, USP

Over Edo Dijkgraaf

ComBron Communicatie is het communicatiebureau van Edo Dijkgraaf en daar is hij ENORM trots op!

Het is niet de vraag of je met video aan de slag gaat...

Alleen monopolisten kunnen zich uitstel veroorloven!

Als je moet kiezen tussen een papieren handleiding en een video, wat kies je dan? Dus als je klanten moeten kiezen tussen jouw stoffige folder of de video van de concurrent, wat zullen ze dan kiezen? Op YouTube plaatsen we video's voor ondernemers die aan de slag willen met videobewerking.

Wil je een seintje als er iets nieuws verschijnt?

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven en een mailtje te ontvangen bij nieuwe berichten.

Heb je deze al gelezen?

Toegankelijkheid. In België heeft ongeveer twee procent van de bevolking een visuele handicap. In België leven ruim 200.000 mensen die slechtziend zijn waarvan zo’n 11.000 mensen blind zijn. In dit artikel beschrijf ik hoe je een website maar ook drukwerk en video’s toegankelijker maakt voor slechtzienden die niet blind zijn.

Lees Interacties

Reageren? Graag! Reactie annuleren

Primaire Sidebar

Volg ComBron op YouTube!

Bijvoorbeeld om bij te blijven met de quick tips.

Recente reviews

Trelby v2.2 (gratis software voor het schrijven van scenario’s)

Trelby is gratis software voor het schrijven van scenario's. Het werkt goed, maar is toe aan een opfrisbeurt. Een review van software voor …

Lees verder overTrelby v2.2 (gratis software voor het schrijven van scenario’s)

Tascam DR-60D mkII audiorecorder

Wie in de markt is voor een audiorecorder waarmee hoogwaardige geluidsopnames gemaakt kunnen worden en niet over een enorm budget beschikt, heeft een …

Lees verder overTascam DR-60D mkII audiorecorder

JK MIC-J 044 dasspeldmicrofoon

De JK MIC-J 044 dasspeldmicrofoon biedt veel kwaliteit voor weinig geld. Mensen kijken langer naar een video met gebrekkig beeld en goed geluid dan …

Lees verder overJK MIC-J 044 dasspeldmicrofoon

Zoom H1 audiorecorder

De Zoom H1 Handy Recorder is een zeer compacte audiorecorder. De kracht van het apparaatje zit’m in het formaat, want dit opnameapparaat steek je …

Lees verder overZoom H1 audiorecorder

Review Rode NT1-a condensatormicrofoon

De Rode NT1-A is een 1″ (25 mm) condensatormicrofoon die in (bijna) iedere professionele studio te vinden is. Niet heel gek. De NT1-A is beroemd omdat …

Lees verder overReview Rode NT1-a condensatormicrofoon

…en gij zult vinden!

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland
Nederland

+31-6-45622210

combron@combron.nl

Bedrijfsgegevens

Kamer van Koophandel: 51552248
Btw-id: NL002024189B39
Ob: NL179739451B02

IBAN: NL67INGB0007717007
BIC: INGBNL2A

Explore more

How-to DaVinci Resolve Abonneer direct op YouTube Stuur een e-mail
Privacy en cookies: deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan met het gebruiken van de website, ga je akkoord met de aanwending ervan. Voor meer informatie, ondermeer hoe cookies te mijden, zie hier: Cookiebeleid

Footer

ComBron Communicatie

Midden Scheepvaartstraat 6
3151 NG Hoek van Holland

Deze website is doorlopend in ontwikkeling bij ComBron Communicatie.

  • E-mail
  • Facebook
  • Flickr
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tumblr
  • Twitter
  • Vimeo
  • YouTube
  • Brand-A-Thon
  • Colofon
  • MVO
  • Over ComBron
  • Privacybeleid
  • XML-sitemap